logotyp

Co se povedlo?

Matematická kavárna

Matematická kavárnaV úterý 9. ledna děti z Olší a přilehlých osad uspořádaly pro rodiče a širší veřejnost matematickou kavárnu. Děti učily rodiče a představily jim metody naší výuky a další nové pomůcky, které v hodinách používáme.

Děkujeme všem zúčastněným za aktivní účast a těšíme se na další spolupráci :)

Ohlasy rodičů:

Líbila se mi moc, děti pěkně úkoly vysvětlovaly, byly připravené. 

Nejsilnější zážitek = zápal dětí do svých úkolů a rolí 

Potěšilo mě, s jakým zapálením děti matematické úkoly popisují a jak dobře dané tématice rozumí. 

Moc se mi líbilo, kolik krásných pomůcek děti ve výuce používají. 

Uteklo to rychle, příště by mohlo být i více stanovišť. I když koukám na hodinky a dvě hodiny jsou pryč....tak možná to bylo “akorát”

Nejsilnějším zážitkem bylo pozorovat děti, jak se zájmem vykládají aktivitu u svého stanoviště. 

Rád se o metodě dozvím i něco víc, případně aplikaci na SŠ 

Skvělá zábava, nejvíce se mi líbilo zapojení dětí do rolí “zkoušejících”. Moc hezky otázky a úkoly vysvětlovaly. 


Férová škola

Podařilo se nám znovu získat certifikát Férové školy.

Lukostřelba 7.5.

Lukostřelba 7.5.Zde je odkaz na krátké video, které Vám možná napoví o atmosféře naší dnešní lukostřelby v Tišnově :)

https://www.youtube.com/watch?v=2ITzyXLm3jY

ohlas rodičů na matematickou kavárnu

V úterý 22. listopadu jsme s dětmi uspořádali matematickou kavárnu pro rodiče. Děti učily rodiče a představily jim metody naší výuky a nové pomůcky, které v hodinách používáme. Rodiče si tak mohli naživo vyzkoušet, že není třeba se matematiky bát a že každý z nás má potenciál se stát matematickou princeznou či princem. Děti si připravily tato prostředí: zvířátka Dědy Lesoně, šaty na krychli, součtové trojúhelníky, autobus a matematická kouzla.

Děkujeme všem zúčastněným za hojnou účast. Bylo pro nás velmi potěšující sledovat, jak rodiče zodpovědně plnili dané úkoly, ale také to, s jakou emocí a vervou chtěli porozumět hlubšímu smyslu daných matematických prostředí.


ohlas rodičů:
Dobrý den, i my Vám oboum moc děkujeme za příjemný večer. Nás samotné překvapilo, že nás to i bavilo. A hlavně vidět děti jak nadšeně nám vysvětlovaly o co GO

Praha očima dětí

příběh první:
Se školou jsme jeli, my 5. třída do Prahy a hodně jsme se naučili, máme spoustu nových zážitků.                                        
První den jsme jeli vlakem asi 3 hodiny, potom jsme se dostali ke Kapucínům na Loretu.                                              
Na pokoji jsme se uvelebili a šli jsme se rozhlédnout po okolí, bylo to tam krásné.
Šli jsme na Karlův most, na orloj, rozhlédnout se a projít se. Viděli jsme i hradní stráž a protože jsme byli unavení, tak jsme šli spát.
Druhý den jsme šli na Hrad.
Hrozně, ale hrozně se nám líbilo v ,,železe“, jak jsme říkali Gallery of steel figures. Tam byli auta ze 100% recyklovanýho ironu a to bylo fakt super. Bylo toho spoustu - auta, pohádkové postavy atd…
Potkali jsme i Vojtu Dyka. Šli jsme se projít, ale Vojta už musel domů. Jeli jsme metrem, užili jsme si krásnou noční Prahu.
Když jsme přišli na Kapucín, tak už byla už tma, byli jsme unavení a šli jsme spát. Taky se mi líbila procházka noční Prahou a jízda po zábradlí.
Třetí den jsme vstali brzo, rychle jsme se oblékli a vyrazili jsme na příběh Pražského hradu a muzeum Pražského hradu, poté jsme se šli naobědvat. Odpoledne jsme šli do poslanecké sněmovny viděli jsme samotného ministra školství i zlatou bulu sicilskou. Bylo tam toho prostě spousta. Poté jsme se prošli, něco málo pokoupili a zažili krásný výhled.
Sbalili jsme se a vydali se na hlavní vlakové nádraží.
Cesta byla dlouhá, jak jsme se vrátili, tak si nás rodiče vyzvedli.


Příběh druhý:
Jednou jsme se se školou vydali do hlavního města Prahy. Cesta vlakem byla dobrá, měli jsme jídlo, většina z nás řízky a pouštěli jsme si písničku „Řízek.“
Tak dej si se mnou řízek, hmmmmmmmmmmh nebudu zpívat. Jsme v Kolíně a přestupujeme na jiný vlak. Čekání si zkracujeme tím, že hrajeme živé pexeso. Přijel vlak, nastoupili jsme a ted´začíná drama: nemohli jsme najít místo, bloudili jsme po skoro celém vlaku. Chvíli jsme se cítili jako bezdomovci, seděli jsme na studené podlaze. Najednou jsem dostal nápad jít hledat místo. Na výpravu se vydal Jirka, Ríša, Eda a Eliška. Šli jsme na výpravu a měli jsme žízeň a hlad. Hmmm šli jsme jenom přes dva vagóny, ale vrátíme se k dramatickému vyprávění. Hledali jsme kupé a najednou ten nejmenčí trpaslík říká: „Mám kupé! Tak deme pro ostatní.” Bereme věci skoro všem. Končí dramatické vyprávění s Jirkou. Sedáme si do kupé, ve které jsou zásuvky, prostě luxus no. Vystupujeme na Hlavním nádraží Praha. Hledáme zastávku na šalinu a hle: „jede nám šalina.“ Nastupujeme a jedeme dlouho. Konečně jsme tady jó. Jsme v cíli a čekáme na klíče. Konečně jsme ubytovaní. Jdeme po památkách, ani jsme se nenadáli a jsme na tom nejlepším místě v Praze - tam, kde sídlí pan prezident Miloš Zeman.         
Náš nejsilnější zážitek byl běh k Orloji.   
 
 
 

Děkujeme

Díky za velkou účast na rodičovské brigádě na nově vznikající školní zahradě. Udělali jsme společně velký kus práce!

Zelené oázy

Získali jsme grant z programu Zelené oázy na podporu vzniku přírodní zahrady u školy. Náš projekt jsme nazvali Motýlí zahrada. 


Žáci se od začátku podíleli na celkové vizi a spolupracovali na návrhu prostoru se zahradní architektkou. Jedním z dílčích cílů je zvolit skladbu nově vysázených keřů tak, aby přitahovaly velké množství motýlů, které by děti mohly pozorovat a prakticky se učit o jejich významu a fungování v přírodním systému, proto název "Motýlí zahrada". Zahrada bude mít pozitivní vliv pro zvýšení biodiverzity, zejména výsadbou rostlin vhodných pro hmyz a ptáky, vytvořením pítek a různých typů úkrytů pro drobné živočichy.
S Motýlí zahradou vznikne přímo u školy přírodně zajímavé místo pro badatelskou výuku, pozorování změn v přírodě, místo pro aktivní učení i pro odpočinek během výuky a po ní, kdy mohou děti s rodiči, prarodiči nebo kamarády zahradu navštívit. Děti budou mít prostor pro vlastní pěstitelské experimenty – zeleninové a kvetoucí ostrůvky, vyvýšené záhony apod.

Jsme malotřídní škola, nemáme dostatečný personál, abychom celý projekt zvládli sami, proto počítáme s podporou rodin našich žáků a ze strany obce a místních spolků. Chceme podpořit dialog a spolupráci mezi generacemi a vytvořit společně místo pro setkávání široké veřejnosti. 

Certifikát Férové školy

Získali jsme certifikát Férové školy! 
Evaluační zpráva je  v příloze.


Pythagoriáda

V lednu jsme si v 5. třídě vyzkoušeli Pythagoriádu. Jen o bod utekl postup do dalšího kola. 

Podpora společného vzdělávání

bližší info v přílozebližší info v příloze

Výtvarná soutěž Městské knihovny v Tišnově - výsledky: 
společná práce dětí z MŠ Olší obsadila 3. místo!
 


 

Získání certifikátu Ekoučitel

Získání certifikátu EkoučitelTento rok jsme se ve škole více zaměřili na ekologickou výchovu a osvětu. Zapojili jsme se do projektu Recyklohraní a Tonda Obal a právě v rámci Recyklohraní se nám podařilo získat certifikát Ekoučitele roku 2018/2019.
Žáci naší školy se během října účastnili Logické olympiády.



Novinky

Bakaláři

obrázek
obrázek

Jídelníček

obrázek

ŠKOLNÍ DRUŽINA

Školní družina pracuje s dětmi podle ŠVP ŠD - Tvoříme, hrajeme si, bavíme se, učíme se. Tento dokument je k nahlédnutí u ředitelky školy a u vychovatelky ŠD.
ŠD je otevřena každý den do 16h.

Termíny úhrady:
500 Kč za 1. pololetí do konce září.
500 Kč za 2. pololetí do konce ledna.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů - Základní škola a Mateřská škola Olší

Created by © 2013 - 2024 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy